반응형

2014-11-14 고2 모의고사, 32번

 

32. When we begin each book, we roll up our sleeves and do everything we can to ease students into academic reading. This means that we frame the text before students read it. We provide a specific purpose for reading each chapter. We design close readings that enable kids to explore more deeply than surface-level reading. We model to students how we would read the text. About halfway through the novel, we should begin to step out of the process and begin requiring our students to take the journey on their own. Teachers should not hold the hands of their students all the way through the novel. If the front half of the book is taught properly, students should be equipped to read the second half of the book with much less assistance from the instructor. Students should be encouraged to                                                                        . [3점]

 

① come up with creative ideas through writing

② make their own plans for choosing good books

③ transition from the guided tour into the solo tour

④ buy some novels before setting out on a journey

⑤ learn how to read from their teachers all the time

 

- Analysis -

 

 

32. When we begin each book, we roll up our sleeves and do everything we can to ease students into academic reading.

우리가 책을 (읽기) 시작할 때, 우리는 소매를 걷고 학생들을 편안하게 하여 학업적 독서에 하도록 모든 것을 할 수 있다.

 

 

This means that we frame the text before students read it.

이것은 학생들이 그것(책)을 읽기 전에 우리가 교재를 짜맞추는 것을 의미한다.

 

 

We provide a specific purpose for reading each chapter.

우리는 각 장을 읽는 동안 특별한 목적을 제공한다.

 

 

We design close readings that enable kids to explore more deeply than surface-level reading.

우리는 아이들이 표면적 수준의 독서 보다는 더욱 깊게 탐구하도록 하기 위해 상세한 독서를 고안한다.

[분석] to explore more deeply(더욱 깊게 탐구하도록)과 어울리도록 close readings(상세한 독서)라 번역함.

 

 

We model to students how we would read the text.

어떻게 우리가 그 교재를 읽을 것인지를 학생들에게 모범을 제시한다.

[분석] model : (자동사)로 ~에게 모범(표준)을 제시하다

 

 

About halfway through the novel, we should begin to step out of the process and begin requiring our students to take the journey on their own.

그 소설의 중간쯤에서, 우리의 학생들이 진행되는 과정에서 벗어나 그들 자신의 여행(탐구)을 하도록 요구하는 것을 시작해야만 한다.

 

 

Teachers should not hold the hands of their students all the way through the novel.

교사들은 그 소설을 읽는 내내 학생들의 손을 잡아 줘서는(도움을 줘서는) 안 된다.

 

 

If the front half of the book is taught properly, students should be equipped to read the second half of the book with much less assistance from the instructor.

만일 그 책의 전반부의 반쯤 적절히 가르쳤다면, 학생들은 그 책은 두 번째 중반부 반쯤은 교사로부터 더더욱 도움 없이 읽도록 무장시켜야만 한다.

 

 

Students should be encouraged to                                                                         . [3점]

학생들은 ~하도록 권장 받아야만 한다.

 

 

① come up with creative ideas through writing

쓰는 것을 통한 창의적인 생각을 제시

② make their own plans for choosing good books

양서를 선택하기 위한 그들 자신의 계획을

③ transition from the guided tour into the solo tour

안내된 여행으로부터 스스로 여행으로 전환

④ buy some novels before setting out on a journey

여행을 시작하기 전 몇 권의 소설을 사도는 것을

⑤ learn how to read from their teachers all the time

줄 곳 그들의 교사들로부터 읽는 방식을 배우는 것을

 

 

댓글 !!! 힘이 됩니다.

 

 

반응형

+ Recent posts