반응형

 

1. A: Do you know how to open this bottle?

- 이병을 따는 방법을 너는 아니?

B: Do you mean you want me to open this bottle?

 

2. A: How about going to the movies tomorrow?

- 내일 영화 보러 가는게 어때?

B: Sounds great. Can you make it at five?

A: That's fine with me.

 

3. A: Hi, I'm looking for an elephant.

나는 코끼리를 찾고 있다.

B: Can you say that again?

A: I want to buy an elephant doll.

나는 코끼리 인형을 사고 싶다.

 

 

B. 대화의 순서

A: You look happy. What's up? 너는 행복해 보여. 무슨일 있어?

ⓐ Yes. It was not easy. 그래. 그것은 쉽지가 않았어.

ⓑ I said I've finished reading The Old Man and the Sea. 나는 노인과 바다를 읽는 것을 끝냈어라고 말했어.

ⓒ Can you say that again? 다시 말해줄래?

ⓓ Do you mean you read it in English? 너는 그것을 영어로 읽었다는 것을 의미하니?

ⓔ I've finished The Old Man and the Sea. 나는 노인과 바다를 다 읽었어.

ⓔ→ⓒ→ⓑ→ⓓ→ⓐ

 

 

C 읽고 물음에 답하기

A: Cathy, let's go out this evening. 캐시야, 오늘 저녁에 외출하자.

B: Sorry, I can't, Minho. I have to finish my homework. 미안해, 그렇수 없어, 민호야. 나는 숙제를 마쳐야만 해.

A: _______________________________________.

B: I have to finish my English project?

나는 영어숙제를 마쳐야만 해.

A: Well, how about tomorrow night? I'm going to see a musical. Do you want to come?

음, 내일 밤은 어때? 나는 뮤직컬을 보러갈 예정이야. 너 가고 싶니?

B: Sure, I'd love to. Can you make it at seven?

물론이야, 좋아. 7시에 만날까?

A: All right. See you then.

좋아. 그때 만나자.

 

1. 빈칸에 알맞은 말

Can you say that again? / Would you say that again?

다시 말해 줄 수 있니?

 

2. Fill in the blanks. 공백을 채우세요.

Cathy and Minho are going to _____ ____ ____ at _____ tomorrow night. see a musical seven

캐시와 민호는 내일 밤 7시에 뮤직컬을 볼 예정이다.

 

 

A

1. 그녀는 축제에서 즐기고 있다(is, at, she, enjoying, herself, the festival)

→ She is enjoying herself at the festival.

 

2. 나는 그 책을 읽는 것을 막 끝냈다.(the book, I, reading, finished, just, have)

→ I have just finished reading the book.

 

3. 너는 캐나다에 가본 적이 있니? (to, you, have, Canada, been, ever, ?)

→ Have you ever been to Canada?

 

 

B

1. 그는 작년 이후로 중국어를 배워오고 있다.

→ He has studied Chinese since last year.

2. 나는 혼자 힘으로 그 문제를 해결해야 했다.

→ I had to solve the problem for myself.

3. 그 여자는 혼자서 점심을 먹고 있었다.

→ The woman was eating lunch by herself.

4. 우리는 여름휴가에서 막 돌아왔다.

→ We have just returned from out summer vacation.

 

 

C. 어색한 부분 고치기.

1. I cut me when I was cooking.

me → myself

요리하는 중에 나는 베었다.

2. He has lived in London last year.

has lived → lived

그는 작년에 런던에 살았다.

3. Mr. Smith worked in Seoul since 2007.

worked → has worked

스미드씨는 2007년 이후로 서울에서 일을 하고 있다.

 

D. 일고 답하기

Hangeul is known as a scientific writing system (한글은 과학적인 쓰기 체계로 알려져 있다), but have you ever think(→thought) about its beauty?(하지만 너는 그 아름다움에 관하여 생각해 본적이 있니?) Its beauty has given creative ideas to Korean designers and artists (그 아름다움은 창으적인 생각을 한국 디자인너와 예술가들에게 주고 있다).

One designer has made beautiful clothes (한 디자이너가 아름다운 옷을 만들었다) by printing Korean letters and poems on them (한글 자와 시를 그 옷 위에 인쇄를 하는 것으로). The clothes were shown in a Paris fashion show (그 옷은 파리 패션쇼에서 보여졌다). May Europeans loved the clothes (많은 유럽사람들은 그 옷을 좋아했다). One buyer said (한 구매자는 말했다), "Hangeul looks modern (한글은 현대적인 것으로 보인다) and each letter looks like art (그리고 각 글자는 예술작품 같다).

→ The _____1_____ of Hanguel made(만들었다) Korean designers and artists come up with(제안하다) ___2_____ ___3_____.

 

1. beauty

2. creative

3. ideas

반응형

+ Recent posts