반응형

2014-11-14 고2 모의고사, 43~45번

 

 

[43~45] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A) Two boys were playing on a beach, seeing who could skim a rock out the farthest. This was their vacation, and it was good to find the sea flat this morning, particularly after several days of wild storms when the sea had been whipped up to a frenzy. Turbulent waves and high tides had washed lots of poor sea creatures ashore. The boys found themselves walking through jellyfish, starfish, crabs, and other little animals that coated the beach like a dying blanket.

 

(B) Slowly dropping her hands a little lower, she let the little creature feel the refreshing touch of the sea. The octopus spread its tentacles as if feeling good to be back home once again. Supportively, the girl’s hands cupped the young animal until it gathered the strength and propelled itself forward in the water. She stood watching, a faint smile on her face at the pleasure of seeing another creature safely on its way. Only then did she turn and retrace her steps to the shore. Finally, she seemed to notice the laughing boys. Looking them in the eye, she said, “It sure made a difference for that one!”

 

(C) At the end of the beach the boys noticed a girl frequently wading in and out of the water. Curious to see what she was doing, they headed off in her direction. As they got closer, they saw that she would bend down and pick up one of the sea creatures. She cradled it gently in her hands, waded out into the water, and released it back in its home. Then she returned to the shore, picked up yet another creature, and gently carried it back into the water.

 

(D) The boys began to laugh. It was just the sort of silly stuff they could expect a girl do. “Hey,” they called out, “what are you doing? Can’t you see you ain’t gonna make any difference? The beach is covered with thousands of dead and dying creatures.” And they laughed some more. The girl seemed to ignore them at first. She picked up a lifeless-looking young octopus, nursed it carefully in her hands, and walked back into the ocean as if the boys didn’t exist. She lowered the octopus into the water, tenderly washing away the sand and seaweed that had collected over it and entangled its tentacles. *tentacle: 촉수

43. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B) - (C) - (D) ② (B) - (D) -(C) ③ (C) - (B) - (D) ④ (C) - (D) -(B) ⑤ (D) - (B) - (C)

 

44. 윗글의 제목으로 가장 적절한 것은?

① Boys Who Loved the Sea Creatures

② A Small Good Deed Can Save a Life

③ All You Need to Know about Nature

④ Seriousness of the Man-Made Disaster

⑤ What Makes Men Different from Animals?

 

45. 윗글의 내용과 일치하지 않는 것은?

① 며칠간의 폭풍이 지나가고 바다는 잔잔해졌다.

② 물속에서 문어가 힘을 내서 앞으로 나아갔다.

③ 소녀는 몸을 굽혀서 바다생물을 집어 들었다.

④ 소년들은 소녀의 행동을 칭찬했다.

⑤ 소녀는 소년들을 처음 보았을 때 무시하는듯했다.

 

- Analysis -

 

 

[43~45] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A) Two boys were playing on a beach, seeing who could skim a rock out the farthest.

두 아이가 누가 더 멀리 돌맹이를 던지는지를 보면서 해변에서 놀고 있었다.

- skim : [수면을] 스치듯 지나가다

 

 

This was their vacation, and it was good to find the sea flat this morning, particularly after several days of wild storms when the sea had been whipped up to a frenzy.

오늘은 그들의 방학이었고 바다가 미친 듯 휘몰아치던 특히 몇 일간의 사나운 폭풍이 지난 후, 오늘 아침 바다가 잔잔한 것은 좋았다.

- whip up to a frenzy : 미친 듯 휘몰아치다

 

 

Turbulent waves and high tides had washed lots of poor sea creatures ashore.

사납고 높은 파도는 해안가의 많은 가엽은 생물들을 쓸어가 버렸다.

 

 

The boys found themselves walking through jellyfish, starfish, crabs, and other little animals that coated the beach like a dying blanket.

그 소년들은 죽어가는 담요와 같이 해변을 감쌌던 해파리, 불가사리, 계, 그리고 다른 작은 동물들을 지나치는 자신들을 알았다.

 

 

(B) Slowly dropping her hands a little lower, she let the little creature feel the refreshing touch of the sea.

그녀의 손을 약간 아래로 떨어뜨리면서, 그녀는 그 작은 생명체가 바닷물의 신선한 접촉을 느끼도록 했다.

 

 

The octopus spread its tentacles as if feeling good to be back home once again.

문어는 다시 집으로 돌아가는 안도를 느끼는 것처럼 자신의 촉수를 펼쳤다.

 

 

Supportively, the girl’s hands cupped the young animal until it gathered the strength and propelled itself forward in the water.

그것(문어)이 힘을 모아 바다로 향하도록 자신을 추진할 때까지 그 소녀의 손은 그 어린 동물을 손바닥으로 받쳤다.

- cup : [물 등을] 찻잔[손바닥]으로 받다[떠내다].

 

 

She stood watching, a faint smile on her face at the pleasure of seeing another creature safely on its way.

다른 생명체가 안전하게 자신의 길을 가는 것을 보는 기쁨에 그녀의 얼굴엔 약간의 미소를 띠면서 지켜보면서 서있었다.

 

 

Only then did she turn and retrace her steps to the shore. Finally, she seemed to notice the laughing boys.

바로 그때, 그녀는 몸을 돌려 해안가에 나있는 자신을 발자국을 따라갔다. 마침내, 그녀는 웃고 있는 소년들을 알아챈 것 같았다.

[분석] only가 문두에 왔을 경우, 문장이 도치됨. only then did she ~

 

 

Looking them in the eye, she said, “It sure made a difference for that one!”

그들을 보면서 “그것은 분명히 그 작은 저것(그 생명체)에게 중요했어!”

- make a different : 중요하다, 효과를 내다, 영향을 미치다.

 

 

(C) At the end of the beach the boys noticed a girl frequently wading in and out of the water.

해변 끝에 있는 소년들은 그 소녀가 바닷물에 자주 (발을) 담았다 뺐다하는 것을 지켜보았다.

- wade : [물 속을] 걷다.

 

 

Curious to see what she was doing, they headed off in her direction.

그녀가 하는 것을 보는 것에 호기심이 난 그들(소년들)은 그녀에게 향했다.

 

 

As they got closer, they saw that she would bend down and pick up one of the sea creatures.

그들이 더 가까워지자, 그들은 그녀가 허리를 굽혀 바다 생물 중 하나를 집어들곤 하는 것을 보았다.

[분석] would : (과거에) ~하곤 했다.

 

 

She cradled it gently in her hands, waded out into the water, and released it back in its home.

그녀는 그것을 손에서 부드럽게 흔들어 달래고 바닷물 안으로 들어가 그것을 도로 놓아 주었다.

 

 

Then she returned to the shore, picked up yet another creature, and gently carried it back into the water.

그리고나서 그녀는 해안가로 돌아와 역시 다른 생물체를 집어 들고 그것을 바닷물로 살며시 되돌려 주었다.

[분석] yet는 지금도, 여전히

 

 

(D) The boys began to laugh. It was just the sort of silly stuff they could expect a girl do.

그 소년들은 비웃기 시작했다. 그것은 그들이 기대하기로 그 소녀가 하는 어리석은 행동에 대한 것이었다.

 

 

“Hey,” they called out, “what are you doing? Can’t you see you ain't gonna make any difference?

“얘야”, 그들은 소리쳤다, “뭘하고 있니? 넌 어떤 중요한 것도 할 수 없는 것도 모르니?

 

 

The beach is covered with thousands of dead and dying creatures.” And they laughed some more.

해변은 수 많은 죽고 죽어가는 생명체들로 덮여 있잖아.“ 그리고 그들은 약간 더 비웃었다.

 

 

The girl seemed to ignore them at first.

그 소녀는 처음엔 그들을 무시한 것 같았다.

 

 

She picked up a lifeless-looking young octopus, nursed it carefully in her hands, and walked back into the ocean as if the boys didn't exist.

그녀는 죽은 것 같아 보이는 어린 문어를 집어 들고 그녀의 손에서 조심스럽게 보살피고 나서 소년들을 개의치 않고 바닷물로 들어갔다.

 

 

She lowered the octopus into the water, tenderly washing away the sand and seaweed that had collected over it and entangled its tentacles. *tentacle: 촉수

그녀는 (붙어 있는) 모래와 촉수에 달라 붙어 감겨있는 해초를 쓸어 내면서 그 문어를 바닷물에 내려 놓았다.

 

 

43. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B) - (C) - (D) ② (B) - (D) -(C) ③ (C) - (B) - (D) ④ (C) - (D) -(B) ⑤ (D) - (B) - (C)

 

44. 윗글의 제목으로 가장 적절한 것은?

① Boys Who Loved the Sea Creatures 바다 생명체를 좋아한 소년들

② A Small Good Deed Can Save a Life 작은 선행이 생명체를 구할 수 있다.

③ All You Need to Know about Nature 자연에 관해 알 필요성이 있다.

④ Seriousness of the Man-Made Disaster 인간이 만든 재난의 심각성

⑤ What Makes Men Different from Animals? 사람을 동물과 다르게 만든 것은 무엇인가?

 

45. 윗글의 내용과 일치하지 않는 것은?

① 며칠간의 폭풍이 지나가고 바다는 잔잔해졌다.

② 물속에서 문어가 힘을 내서 앞으로 나아갔다.

③ 소녀는 몸을 굽혀서 바다생물을 집어 들었다.

④ 소년들은 소녀의 행동을 칭찬했다.

⑤ 소녀는 소년들을 처음 보았을 때 무시하는듯했다.

 

 

댓글 !!! 힘이 됩니다.

 

 

반응형

+ Recent posts