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First, if we concentrate A and the A-body-person, we do not seem to have added anything which from the point of view of his fears makes any material difference; 

- 우선, 만일 우리가 A와 A를 소유한 사람에게 집중한다면, 우리는 그의 두려움의 관점으로 부터 어떠한 물질적 차이점을 만들어 내는 어떠한 것을 첨가했다고 볼 수 는 없는 것이다.


just as, in the move from (3) to (4), it made no relevant difference that the new 'memory'-impressions which precede the pain had, as it happened, a model, so in the move from (4) to (5) all we have added is that we have a model which is also their cause: 

- 즉, 마치 (3)에서 (4)로 이동할 때, 그 고통에 선행하는 새로운 '기억'-감동은, '그것이 일어났던 것 처럼', 한 모형을 갖었다는 것에 어떠한 관련된 차이점을 만들지 못한 것 처럼, (4)에서 (5)로 이동할 때 우리가 첨가한 모든 것은 또한 그들의 원인이 되는 모형을 갖고 있다는 것이다.


and it is still difficult to see, why that, to him looking forward, could possibly make the difference between expecting pain and not expecting pain.

- 그리고, 기대하고 있는 그에게, 그것이 고통을 기대했던 것과 기대하지 않은 것 사이에 아마도 차이점을 만들 수 있었다는 이유를 아는 것은 여전히 어렵다.


All the emotions are related to the coming about of what I expect: and what I expect in such a case just cannot come about save by coming about in one of the ways or another.

- 모든 감정은 내가 기대하는 것이 일어난다는 것과 관계가 있다: 그리고 그러한 경우 내가 기대하는 것은 여러 방법 중에서 한 개나 또 다른 방식에서 일어난다는 것을 제외하곤 일어날 수 가 없다.




 We have yet to find a reason for saying that he should not have done this, or that I really should be unable to follow him if he does; I seem to be able to follow him only too well.

- 그가 이것을 하지 못했어야만 했거나, 만일 그가 하더라도, 내가 진정 그들 따를 수 없어야만 한다는 것을 말하기 위한 이유를 우리는 여전히 찾을 수 없다. ; 즉, 나는 단지 너무나 잘 그를 따를 수 없는 것 같다.




 It is an important fact that not everything I would, as things are, regard as an evil would be something that I should rationally fear as an evil if it were predictable that it would happen to me in the future and also predicted that I should undergo significant psychological changes in the meantime.

- 어떤 것들이 존재하는 것과 같이, 내가 사악한 것으로 간주하는 모든 것들이 미래에 나에게 일어날 것이고 그러는 동안 나는 상당한 심리적인 변화를 경험해야만 한다는 것을 또한 예측되더라도 사악한 것처럼 이성적으로 두려워 해야만한다 것은 아닐 것이다라는 것은 중요한 사실이다.

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