반응형

 

 

On e day, our English teacher, Ms. Crane, h ad an idea.

어느 날, 우리 영어 선생님이신 Crane 선생님에게 생각이 떠올랐어요.

She to ld us, “After ea ch class, you should writ e a note about something

g o od about a group mem ber.

그녀는 우리에게 말씀하셨다. “각 수업이 끝난 후에, 여러분들은 모둠원에 대해 좋은 점에 대한 쪽지를 써야 합니다.

Just a simple n ote like this, ‘Amy, your English is very go od.’

‘Amy, 너는 영어를 정말 잘해’ 와 같은 아주 간단한 쪽지입니다.

T hen, you should p ut the note in his or her ba g.”

그러고 나서 여러분은 그 또는 그녀의 가방에 쪽지를 넣어야 합니다.“

At fi rst, we didn’t like her id ea.

처음에는, 우리는 선생님의 생각을 좋아하지 않았어요.

We didn’t want to write anyth ing good ab out our group members.

우리는 모둠원들에 대한 좋은 점을 쓰고 싶지 않았어요.

Howe ver, soon there we re notes in our bag s and we sa w the power of

not es.

그러나 곧 우리 가방 안에는 쪽지들이 있었고 우리는 쪽지의 힘을 보았어요.

We ope ned our bags and re ad our notes.

우리는 가방을 열고 쪽지를 읽었어요.

A note fo r Kate sa id, “You a re kind to ever yone.”

Kate의 쪽지에는 “너는 무두에게 친절해.” 라고 쓰여 있었어요.

A no te for Daniel sa id, “You a re a good lea der.”

Daniel의 쪽지에는 “너는 좋은 리더야.” 라고 쓰여 있었어요.

We could see many great things in ourselves!

우리는 우리 자신의 많은 장점들을 알 수 있었어요.

N ow, Kate enjo ys helping her gr oup members and Daniel enj oys lead ing

his group.

이제, Kate는 모둠원들을 돕는 것을 즐기고 Daniel은 그의 모둠을 이끄는 것을 즐겨요.

We al l e njoy wor king together in grou ps.

우리 모두는 모둠을 지어 함께 일하는 것을 즐겨요.

A lso, we all lov e com ing to English class because we wa nt to read about someth ing good about oursel ves.

또한, 우리 자신에 대한 장점을 알고 싶어 하기 때문에 우리 모두는 영어 수업에 오는 것을 아주 좋아해요.

Every one is happy wi th this chan ge.

모두가 이런 변화에 행복해 합니다.

Tomorrow, we’re go ing to make a than k you no te for Ms. Crane.

내일 우리는 Crane 선생님께 감사 쪽지를 만들 거예요.

It will re ad, “You sho uld be w ith us fore ver.”

“영원히 우리와 함께 하셔야 해요.” 라고 쓰여 있을 거예요.

 

 

반응형

+ Recent posts