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수능특강, EBS연계, P. 112 - 15강

 

15강 문단 내 글의 순서 정하기

주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

When you walk into a store, you are besieged by information. Even purchases that seem simple can quickly turn into a cognitive quagmire. Look at the jam aisle.

 

When you walk into a store (네가 가계로 들어갈 때), you are besieged by information (너는 정보에 둘러싸여진다). Even purchases that seem simple (단순한 것 같은 구매조차도) can quickly turn into a cognitive quagmire (빠르게 인식적 수렁으로 변할 수 있다). Look at the jam aisle (잼이 진열되어 있는 통로를 보자).

besiege : 둘렀다, 에워싸다

 

(A) Rational models of decision-making suggest that the way to find the best product is to take all of this information into account and to carefully analyze the different brands on display. But this method can backfire.

 

(A) Rational models of decision-making suggest (결정을 내리는 합리적인 모델은 ~ 을 암시한다) that the way to find the best product (최고의 제품을 찾기 방법은) is to take all of this information into account (모든 정보를 고려해 보는 것이고) and to carefully analyze the different brands on display (진열된 다른 제품들을 조심스럽게 분석하는 것이다). But this method can backfire (그러나 이 방법은 역효과를 낸다).

backfire : 역효과를 내다

 

 

(B) A glance at the shelves can inspire a whole range of questions. Should you buy the smooth-textured strawberry jam or the one with less sugar? Does the more expensive jam taste better?

 

(B) A glance at the shelves (선반을 흘깃 보는 것은) can inspire a whole range of questions (모든 범위의 문제를 불러 일으킨다). Should you buy the smooth-textured strawberry jam or the one with less sugar (부드러운 재질의 딸기잼이나 설탕이 덜 들어가 딸기잼을 사야하나)? Does the more expensive jam taste better (더 비싼 잼이 더 좋은 맛을 내나)?

 

 

(C) When we spend too much time thinking in the supermarket, we can trick ourselves into choosing the wrong things for the wrong reasons. Making better decisions when picking out jams or bottles of wine is best done with the emotional brain, which generates its verdict automatically.

 

(C) When we spend too much time thinking in the supermarket (우리가 너무나 많은 시간을 슈퍼마켓에서 생각하면서 보낼 때), we can trick ourselves into choosing the wrong things for the wrong reasons (잘못된 판단 때문에 자신을 속여 잘못된 제품을 선택할 수도 있다). Making better decisions when picking out jams or bottles of wine (잼이나 몇 병의 포도주 선택할 때 더 좋은 결정을 하는 것은) is best done with the emotional brain, which generates its verdict automatically (이 결정을 자동으로 낳는 감정적인 두뇌로 가장 잘 이루워진다).

분석)

1. 잼이 진열된 통로를 보자.

2. (B) 선반을 흩끗 본다.

3. (A) 합리적인 판을 내리고자 한다.

4. (C) 그러면서 슈퍼에서 많은 시간을 보내다, 자동적으로 감정에 의해 물건을 고르게 된다.

 

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