반응형

In confirmation of its eternal truth, Richard Wagner has put his own stamp on this insight, the most important in all aesthetics(and the insight with which aesthetics, in any serious sense, begins), when he writes, in his 'Beethoven', that music is to be assessed by quite different aesthetic criteria from those which apply to all image-making arts, and not at all by the category of beauty; 


영원한 진리를 입증하고저, 리차드 와그너는 자신의 베토벤에 관한 감상문에서 음악은 모든 이미지를 만드는 예술에 적용되고 결코 모든 미의 범주에 적용되지 않는 것들과 다른 심미안적 표준에 의해 전달되어지는 것이라는 글을 쓸 때, 모든 심미안(그리고 어떤 중대한 의미에서 심미안이 시작하는 통찰력)에서의 가장 중요한 것, 즉 이 통찰력에 확신을 갖게 되었다.


and this, he asserts, is the case, despite the fact that an erroneous aesthetics, following the example of misguided and degenerate art and basing itself on a concept of beauty which is valid in the world of image-making, has been in the habit of demanding from music the same effect as is demanded of the arts of image-making, namely that it should arouse pleasure in beautiful forms.


그리고 이것은, 잘못 인도 되고 타락한 예술의 예를 따르고 이미지를 만드는 세계에 타당한 미의 개념에 입각하여, 잘못된 심미안은 그것(음악)이 이른바 아름다운 형태에서 기쁨을 고조시켜야만 하는 이미지를 만드는 예술을 요구하는 것과 같은 효과를 요구하는 타성에 젖어 있다는 사실에도 불구하고, 그런 경우라고 그는 확신하고 있다.


예전에 올렸는데 아무도 답변을 하지 않아서 다시 올립니다.

답변해주세요ㅜㅡㅜ


반응형

+ Recent posts