반응형

가까운 서점에서 교재를 구매하실 수 있습니다.

President Bok, former President Rudenstine, incoming President Faust, members of the Harvard Corporation and the Board of Overseers, members of the faculty, parents, and especially, the graduates


- 복 총장님, 전임 루덴스타인 총장님, 신임 포스트 총장님, 하버드 사단법인 여러분 그리고 감독 위원 여러분, 교수진 여러분, 학부모님, 그리고 특히 졸업생 여러분

- former[이전, 전임] / incoming[후임의]

- incoming [ínkʌ̀miŋ] a. ① 들어오는; (이익 등이) 생기는. ② 다음에 오는, 뒤를 잇는; 후임의. / ‡corporation [kɔ̀ːrpəréiʃən] n. ① 〖법률〗 법인, 협회, 사단 법인. ② (때로 C-) 【영국】 도시 자치체; 시(市)의회; 시제(市制) 지구. ③ 【미국】 유한 회사, 주식회사(joint-stock ∼).

- corporation n. business[bíznis], enterprise[éntərpràis], establishment[istǽbliʃmənt], firm[fəːrm], organization[ɔ̀ːrgənizéiʃən]


I've been waiting more than 30 years to say this: "Dad, I always told you I'd come back and get my degree." I want to thank Harvard for this timely honour. I'll be changing my job next year ... and it will be nice to finally have a college degree on my resume.


- 저는 이 말씀을 드리려 30년 이상을 기다려 왔습니다: “아빠, 제가 늘 말씀 드렸죠 다시 돌아와 학위를 받을 거라고(졸업을 할 거라고).” 저는 이 때맞춘 영광을 하버대학에 감사드리고 싶습니다.  저는 내년에 제 직책을 바꿀 것입니다 ... 그리고 제 이력에 대학졸업장을 마침내 포한하는 것은 멋진 일이 될 것입니다.

- I have been waiting[현재완료 계속: ~기다려 왔다] / (for) more than 30 years[30년 이상 동안] / told you I would[told와 시제의 일치:~일 것이다] / thank A[Harvard] for B[this timely honour] 오늘의 영광(이번 졸업식 연결)을 하버드대학에 감사드립니다. /

- ‡timely [táimli] a.  (-lier; -liest) 타임리, 적시의, 때에 알맞은, 때맞춘(seasonable). [opp.] untimely, mistimed. /


I applaud the graduates today for taking a much more direct route to your degrees. For my part, I'm just happy that the Crimson has called me "Harvard's most successful dropout."


- 저는 여러분들이 학위를 받는데 훨씬 빠른 지름길을 택한 것에 대해 졸업생 여러분을 칭찬하고 싶습니다. 제로서는, 하버드 학생들의 저를 부르기를 “하버드의 가장 성공한 중퇴자”라 부르는 것이 전 아주 행복합니다.

- applaud A[the graduates] for B[taking ~] : A가 B한 것에 칭찬하다 / taking A to B[A를 B로 가져가다] / the Crimson 하버드대학의 공식학교 색상, 여기서는 하버드 학생들 / call A B[5형식: A를 B라 부르다] / most successful[최상급: 가장 성공한]

- ‡applaud [əplɔ́ːd] v. ―vi. 박수갈채하다, 성원하다; 기리다. ―vt. ① ┅에게 박수갈채하다, ┅을 성원하다. ② 『∼+목/ +목+전+명』 칭찬하다, 찬양하다. / dropout [-́àut] n. 낙후(落後), 탈락, 중퇴자

- applaud v.  clap[klæp], commend[kəménd], congratulate[kəngrǽtʃəlèit], extol[ikstóul], laud[lɔːd], praise[preiz]   ant.  boo[buː]  criticize[krítisàiz]


I guess that makes me valedictorian of my own special class ... I did the best of everyone who failed. But I also want to be recognised as the guy who got Steve Ballmer to drop out of business school. I'm a bad influence. That's why I was invited to speak at your graduation.


- 저는 그것이 저를 저의 특별학급의 고별사를 읽는 대표로 만든다고 생각합니다. 저는 실패한 사람들 중 최고였기 때문입니다. 그러나 저는 스티브 발머를 경영학교에서 중퇴하도록 시킨 자로서 인식되기를 또한 원합니다. 저는 나쁜 실세입니다. 그것이 왜 제가 여러분 졸업식장에서 연설하기 위해 초빙 받은 이유이기도 합니다.

- that[=Harvard's most successful dropout] / make A B[5형식: A를 B로 만들다] / do[did] the best of[~중에 최고이다] / to be recognised[수동태: 인식되어지다] / as[전치사: ~로써] / got[사역동사] + 목적어[Steve Ballmer] + to[부정사] : 스티브 발머를 경영학교에서 중퇴하도록 시켰다 / That's why[결과: 그것이 ~였기 때문이다] / was invited[수동태: 초대받았다]


- valedictorian [væ̀lədiktɔ́ːriən] n. 【미국】 (졸업식에서) 고별사를 읽는 학생. / ‡recognize [rékəgnàiz] v. ―vt. ① 『∼ +목/ +목+as보』 알아보다, 보고 곧 알다, 알아[생각해]내다; 인지하다. ② (공로 따위를) 인정하다, 감사하다, 표창하다. / Steve Ballmer 빌 게이츠 뒤를 이어 2000년부터 2013년까지 마이크로소프트(MS) 최고경영자(CEO)로 재임한 임물 / ‡influence [ínfluːəns] n. ① U,C 영향(력), 작용; 감화(력). ② U 세력, 권세; 사람을 좌우하는 힘; 설득력. ③ C 영향력이 있는 사람[것], 세력가, 유력자.

- influence n.  authority[əɵɔ́ːriti], control[kəntróul], leverage[lév-əridʒ], might[mait], power[páuər], sway[swei]   v.  bias[báiəs]편견을 갖다, incline[inkláin], prejudice[prédʒudis], sway[swei], convince[kənvíns], persuade[pəːrswéid], arouse[əráuz], impel[impél], inspire[inspáiər],  motivate[móutəvèit]



★ 다음 글을 읽고 물음에 답하시오. [1~3]

President Bok, former President Rudenstine, incoming/outcoming President Faust, members of the Harvard Corporation and the Board of Overseers, members of the faculty, parents, and especially, the graduates

I've been waiting more than 30 years to say this: "Dad, I always told you I'd come back and get my degree." I want to thank Harvard for Ⓐthis timely honour. I'll be changing my job next year ... and it will be nice to finally have a college degree on my resume.

I applaud the graduates today         Ⓑ          . For my part, I'm just happy that the Crimson has called me "Harvard's most successful dropout."

I guess that makes me valedictorian of my own special class ... I did the best of everyone who failed. But I also want to be recognised as the guy who got Steve Ballmer to drop/dropping out of business school. I'm a bad influence. That's because/why I was invited to speak at your graduation.


1. 위 글에서 밑줄 친 Ⓐ가 가리키는 것은?1)

① to meet many cherished people

② to graduate from the college

③ to address at the commencement

④ to leave out for an adequate job

⑤ to say of regret for the past experience



2. 위 글에서 네모상자 안의 적절한 단어는?2)

① incoming      drop         because

② incoming      dropping    because

③ incoming      drop         why

④ outcoming     dropping    why

⑤ outcoming     drop         why



3. 위 글에서 밑줄 친 빈칸 Ⓑ에 적절한 표현은?3)

① for following my past trail as dropouts

② for doing the successful business

for taking a much more direct route to your

   degrees

④ for doing great performance in school

⑤ for dropping out of school


동영상 강좌 http://youtu.be/MzdP8VXDSb8


If I had spoken at your orientation, fewer of you might be here today. Harvard was just a phenomenal experience for me. Academic life was fascinating. I used to sit in on lots of classes I hadn't even signed up for. And dorm life was terrific. I lived up at Radcliffe, in Currier House.


- 만일 제가 여러분의 오리엔테이션에서 연설했다면, 여러분들은 거의 오늘 이곳에 있지 않을 것 같습니다. 하버드는 저에게는 단지 놀라운 경험이었습니다. 학업은 매혹적이었습니다. 저는 제가 수강신청하지 않은 과목을 듣곤 했습니다. 그리고 기숙사 생활은 아주 좋았습니다. 저는 쿠리어 하우스에 있는 라드크리프에서 남부럽지 않게 생활했습니다.

- [가정법 과거완료] If had+p.p[과거분사] ~, [가정법 과거] fewer of you[부분부정: 거의 ~ 않은] - 혼합 가정법 / used to[(과거에) ~ 하곤했다] / sit in on[수강하다=take] / classes (that/which) I hadn't even signed up for[전치사 for의 목적어는 classes] / live up (to)[남부럽지 않게 생활하다]

- †orientation [ɔ̀ːrientéiʃən] n. U ① (외교 등의) 방침[태도](의 결정); 적응(새로운 환경 등에 대한); 오리엔테이션, (적응) 지도(신입생[사원] 등의). / phenomenal [finɑ́mənl / -nɔ́m-] a. ① 놀라운, 경이적인, 굉장한. ② 현상(現象)의[적인], 현상에 관한. ③ 인지[지각]할 수 있는, 외관상의. / †fascinating [fǽsənèitiŋ] a. 황홀케 하는, 호리는, 매혹적인. / †terrific [tərífik] a. ① (구어) a) 빼어난, 대단한. b) 아주 좋은, 멋진. ② 무시무시한, 소름끼치는.

- phenomenal a. amazing[əméiziŋ], astonishing[əstɑ́niʃiŋ], extraordinary[ikstrɔ́ːrdənèri, èkstrɔ́ːrdənəi], marvelous[mɑ́ːrv-ələs], sensational[senséiʃənəl], spectacular[spektǽkjələːr], exceptional[iksépʃənəl], outstanding[àutstǽndiŋ], remarkable[rimɑ́ːrkəb-əl], singular[síŋgjələːr], uncommon[ʌnkɑ́mən], unique[juːníːk]

ant.  average[ǽvəridʒ],  common[kɑ́mən / kɔ́m]


There were always lots of people in my dorm room late at night discussing things, because everyone knew I didn't worry about getting up in the morning. That's how I came to be the leader of the anti-social group. We clung to each other as a way of validating our rejection of all those social people.


- 제 기숙사 방엔 밤늦게까지 여러 가지를 토론하기 위해 늘 많은 학생들이 있었습니다. 왜냐하면 그 사람들은 제가 아침에 일어날 걱정을 하지 않았기 때문입니다.(늦게 일어나다). 그것이 제가 반사회 집단의 리더가 된 방법입니다. 우리는 모든 그러한 사회 사람들에 대한 거부를 정당화시키는 방법으로서 서로를 집착했습니다.

- [도치문] there is[was, are, were] + 주어 / lots of[=many 많은] / people (who) discussing[의 주어는 people] / , because[앞에 ‘,’는 계속적인 용법으로 해석] / worry about[be worried about ~관해 걱정하다] / That's how[the way]+절[그것은 ~한 방법이다] / came to[=became ~가 되다] / clung to[cling to의 과거: ~집착하다] / as[전치사: ~로서] / a way of validating[~을 정당화하는 방법]

- ‡discuss [diskʌ́s] vt. ① 『∼ +목/ +목+전+명/ wh. to do/ +wh.절』 토론[논의]하다(debate); ┅에 관하여 (서로) 이야기하다; 의논하다(talk over); 검토하다. ② (우스개) (술·음식 따위를) 맛있게 맛보다, 상미(賞味)하다(enjoy). / anti [ǽnti, -tai] n. (pl. ∼s) (구어) 반대(론)자. a. 반대(의견)의. / †cling [kliŋ] vi. (p., pp. clung [klʌŋ]) +전+명』 ① 착 들러[달라]붙다, 고착[밀착]하다(to). ② 매달리다, 붙들고 늘어지다 (to). ③ (습관·생각 따위에) 집착[애착]하다, 고수하다. / validate [vǽlədèit] vt. (법률상) 유효하게 하다; 정당함을 인정하다, 확인하다; 비준하다.

- cling v. adhere[ædhíər], cleave[kliːv], cohere[kouhíər], clasp[klæsp, klɑːsp], clench[klentʃ], clutch[klʌtʃ], grip[grip], be faithful[féiɵfəl], cherish[tʃériʃ]  ant.  separate[sépərèit], release[rilíːs],  forsake[fəːrséik]


Radcliffe was a great place to live in. There were more women up there, and most of the guys were science-math types. That combination offered me the best odds, if you know what I mean. This is where I learned the sad lesson that improving your odds doesn't guarantee success.


- 라드크리프(제 기숙사)는 거주할 만한 곳이었습니다. 그곳에 더 많은 여학생들이 있었고 대부분의 학생들은 과학과 수학형 이었습니다. 만일 제가 의미하는 것을 당신이 알고 있다면, 그 결합은 저에게 최고의 좋은 조건을 제공했습니다. 이곳은 여러분의 좋은 조건은 성공을 보장하지 않는다는 슬픈 교훈을 터득한 곳이기도 합니다.

- a great place to live in[to부정사의 형용사적 용법: ~살만한 좋은 곳] / more women than men[남자들 보다 여자들이 더 많음] / most of guys[대부분의 학생들] / science-math types[과학적이고 체계적인 성격] / offered A[me] B[the best odds: 저에게 최고의 조건을 제공했다] / [조건절] if ~[만일 ~라면] / the sad lesson that[동격절: ~라는 슬픈 교훈]

- ‡combination [kɑ̀mbənéiʃən / kɔ̀m-] n. U,C ① 결합, 짝 맞추기; 연합, 공동(동작); (색 등의) 배합. ② 단체 행동, 공모, 도당(cabal), 한패 / ⁂offer [ɔ́(ː)fər, ɑ́f-] v. ―vt. ① 『∼+목/ +목+목/ +목+전+명』 ┅을 권하다, 제공하다. ② 『∼+목/ +목+부』 (신 등에) 바치다; (기도를) 드리다(up). [SYN.] ⇨ GIVE. ③ (감사·존경 따위를) 표현하다. / †odds [ɑdz / ɔdz] n. pl. ① 「종종 단수 취급」 차이, 우열의 차; 불평등[불균등] (한 것). ② 승세, 승산. ③ 다툼, 불화. ④ (경기 등에서 약자에게 주는) 유리한 조건, 접어주기, 핸디캡 . / ‡improve [imprúːv] v. ―vt.  ① 『∼+목 / +목+전+명』 (부족한 점을 고쳐) 개량하다, 개선하다; 향상시키다(in). [SYN.] ⇨ REFORM. ② (┅의 외관을) 좋게(보이게) 하다. ③ (기회·시간을) 이용[활용]하다, 보람 있게 하다. / ‡guarantee [gæ̀rəntíː] vt.  (p., pp. ∼d; ∼ing) ① 『∼+목/ +목+목/ +목+전+명/ +목+to do/ +to do / +that 절 』 보증하다, 보증인이 되다. ② ┅을 확실히 하다, 보장하다. ③ 『+(that)절/ +to do』 ┅을 확언하다, 꼭 ┅라고 말하다, 장담하다(affirm), 약속하다.

- guarantee v. back[bæk], certify[sə́ːrtəfài], endorse[endɔ́ːrs], support[səpɔ́ːrt], vouch[vautʃ] for, affirm[əfə́ːrm], attest[ətést] to, confirm[kənfə́ːrm], witness[wítnis], insure[inʃúər], prove[pruːv], secure[sikjúəːr]

n.  pledge[pledʒ], promise[prɑ́mis], warranty[wɔ́(ː)rənti],  word[wəːrd]



★ 다음 글을 읽고 물음에 답하시오. [4~7]

If I had spoken at your orientation, fewer of you might be here today. Harvard was just a phenomenal experience for me. Academic life was fascinating. I used to sit in on lots of classes I hadn't even signed up for. And dorm life was terrific. I lived up at Radcliffe, in Currier House.

There were always lots of people in my dorm room late at night discussing things, because everyone knew I didn't worry about getting up in the morning. That's how I came to be the leader of the anti-social group. We clung to each other as a way of validating our rejection of all those social people.

Radcliffe was a great place to live in. There were more women up there, and most of the guys were science-math types. That combination offered me the best odds, if you know what I mean. ⒷThis is where I learned the sad lesson that improving your odds doesn't guarantee success.


4. 위 글의 제목으로 가장 적절한 것은?4)

① The happiness in much Discussion

② The long life in College

③ Good friends in College

④ More classes taken, more benefits comes out.

⑤ My Dorm Life in Harvard



5. 위 글에서 밑줄 친 Ⓐ와 의미가 같은 것은?5)

① As I didn't speak at your orientation, most of

   you might be here today.

② Though I didn't speak at your orientation, most

   of you might be here today.

③ Because I spoke at your orientation, most of you

   might not be here today.

④ When I hadn't spoken at your orientation, fewer

   of you might be here today.

⑤ While I hadn't spoken at your orientation, many

   of you might be here today.



6. 위 글에서 밑줄 친 Ⓑ가 가리키는 것은?6)

① My sad lesson was a good way of solution.

② To guarantee success we should learn sad

   lesson.

③ Success always causes some sad lesson.

④ The best situation doesn't always offer the best

   success.

⑤ It's important to get a good place to succeed.



7. 위 글과 일치하지 않은 것은?7)

① 하버드는 저에게는 단지 놀라운 경험이었고 학업

   은 매혹적이었다.

② 기숙사 방엔 밤늦게까지 여러 가지를 토론하기 위

   해 늘 많은 학생들이 있었다.

③ 우리는 모든 그러한 사회 사람들에 대한 거부를

   정당화시키는 방법으로서 서로를 집착했다.

④ 그곳에 더 많은 여학생들이 있었고 대부분의 학생

   들은 과학과 수학형이었다.

⑤ 집안의 좋은 조건은 성공을 보장하지 않는다는 슬

   픈 교훈을 터득한 곳이다.

동영상 강좌  http://youtu.be/A-0y_SvIxDY


One of my biggest memories of Harvard came in January 1975, when I made a call from Currier House to a company in Albuquerque, New Mexico that had begun making the world's first personal computers. I offered to sell them software.


- 하버드에서의 저의 가장 큰 추억 중 하나는 1975년 1월이었습니다. 그때 저는 제 기숙사에서 뉴멕시코주에 알부쿼큐의 한 첫 번째 개인용 컴퓨터  제조회사로 전화를 걸었습니다. 저는 그들에게 소프트웨어를 팔 것을 제안했습니다.

- one of + 복수명사[~중에 하나] / came[~일이었다] / made a call[전화를 걸었다] / from A[Currier House: 기숙사에서] to B[a company: 한 회사로] / that[관계 대명사: 선행사는 a company] had begun making[만들기 시작했던] / sell A[them=a company] B[software] : A에게 B를 팔다.

- ⁂memory [méməri] n. ① U 기억, 기억력; C (개인이 가지는) 기억력. ② (낱낱의) 회상. / ‡personal [pə́ːrsənəl] a. ① 개인의, 자기만의, 나의, 일신상의, (특정) 개인을 위한. [SYN.] ⇨ PRIVATE. ② 본인 스스로의, 직접의.

- personal a. confidential[kɑ̀nfidénʃəl], intimate[íntəmit], private[práivit], individual[ìndəvídʒuəl], particular[pərtíkjələr], special[spéʃ-əl], bodily[bɑ́dəli], corporeal[kɔːrpɔ́ːriəl], physical[fízikəl]

ant.  public[pʌ́blik],  general[ʤénərəl]


I worried that they would realize I was just a student in a dorm and hang up on me. Instead they said: "We're not quite ready, come see us in a month," which was a good thing, because we hadn't written the software yet. From that moment, I worked day and night on this little extra credit project that marked the end of my college education and the beginning of a remarkable journey with Microsoft.


- 저는 그들이 제가 기숙사에 있는 학생에 불과해 전화를 끊을까 걱정했습니다. 대신 그들은 말했습니다; “우리는 전혀 준비되어있지 않으니 한 달 후 만나자”고, 다행스럽게도 우린 아직 소프트웨어를 작성하지 않았기 때문입니다. 그때부터, 저의 대학교육의 끝과 마이크로소프트와의 주목할 만한 여정의 시작을 알리는 이 작은 특별한 영예로운 프로젝트를 저는 밤낮으로 심혈을 기울였습니다.

- I worried that[목적어인 명사절] they would[시제의 일치: ~을 것이다] realize (that) I was just a student in a dorm[기숙사의 학생의 불과하다] hang up on me[전화를 끊다]. / which was a good thing[다행히=fortunately] / from that moment[그때부터] / day and night[온종일=all day long, around clock] / ~ project that[주격 관계대명사, 선행사인 project를 수식]

- ⁂quite [kwait] ad. ① 완전히, 아주, 전혀(completely). ② 「not와 함께 부분 부정으로」(전적으로가 아니라) 조금 부족한. ③ 정말, 확실히; 사실상(actually), 실로, 꽤, 매우(very). / ⁂mark [mɑːrk] v. ―vt. ① ┅의 한계를 정하다, 구분하다; 명시하다. / ‡credit [krédit] n. U ① 신용; 신망, 성망(聲望); 세력, 영항력; 명성, 명예; 칭찬. ② 영예, 면목; C 자랑거리. ③ (협력·봉사 따위의) 공적; (공적에 대한) 감사. / ‡remarkable [rimɑ́ːrkəb-əl] a. 주목할 만한, 현저한, 남다른, 훌륭한, 놀랄 만한. [SYN.] ⇨ EXTRAORDINARY. /

- remarkable a. exceptional [iksépʃənəl], extraordinary[ikstrɔ́ːrdənèri], fabulous[fǽbjələs], incredible[inkrédəbəl], magnificent[mægnífəsənt], uncommon[ʌnkɑ́mən]  ant. ordinary[ɔ́ːrdənèri]


What I remember above all about Harvard was being in the midst of so much energy and intelligence. It could be exhilarating, intimidating, sometimes even discouraging, but always challenging. It was an amazing privilege - and though I left early, I was transformed by my years at Harvard, the friendships I made, and the ideas I worked on.


- 제가 하버드에 관해 우선적으로 기억하고 있는 것은 너무나 풍부한 정렬과 지성의 산실이었다는 것입니다. 그것(하버드)은 기분을 돋구어주고, 위협적이고 때때로 절망적이지만 늘 도전적이었던 것 같습니다. 하버드는 놀라운 특권이었고 비록 제가 일찍 떠났을지라도, 저는 하버드에서의 내 몇 년, 우정, 그리고 제가 심혈을 쏟은 사고에 의해 인격이 형성되었습니다.

- What I remember[주어: 제가 기억하는 것] above all[무엇보다도, 우선적인] / It[하버드] could[과거를 추측: ~이었을 것 같다] / though[양보절: 비록 ~ 일지라도] / I was transformed by[~에 의해 인격이 형성되었다] / friendship (that/which) I made[의 목적어는 friendship] / the ideas (that/which) I worked on[심혈을 기울였던 아이디어들]

- ♣ in [into] the ∼ of ⑴ ┅의 한가운데에[로]. ⑵ 한창 ┅중에(during). / †intelligence [intélədʒəns] n. U ① 지성, 이지; 이해력, 사고력, 지능; 지혜, 총명. ② 정보, 보도, (특히 군사에 관한 기밀적인) 첩보 / exhilarating [igzílərèitiŋ] a. 기분을 돋우어 주는, 유쾌하게 하는; 상쾌한. / intimidate [intímədèit] vt. 으르다, 위협하다, 협박하다. / discouraging [diskə́ːridʒiŋ, -kʌ́r-] a. 낙담시키는; 용기를 꺾는; 실망적인, 맥빠진; 비관적인 / challenging [tʃǽlindʒiŋ] a. 도전적인; 도발적인; 매력적인; 의욕을 돋구는 / ‡amazing [əméiziŋ] a. 놀랄 정도의, 어처구니 없는, 굉장한(astonishing). / ‡privilege [prívəlidʒ] n. U,C ① 특권; 특전; (the ∼) 대권. / ‡transform [trænsfɔ́ːrm] vt. ―vt. 『∼+목/ +목+전+명』 ① (외형) 변형시키다(into). ② 바꾸다(성질·기능·구조 등을); ┅을 다른 물질로 바꾸다. [SYN.] ⇨ CHANGE.

- intimidate v. browbeat[bráubìːt], coerce[kouə́ːrs], extort[ikstɔ́ːrt], alarm[əlɑ́ːrm], dismay[disméi], frighten[fráitn], scare[skɛəːr], terrify[térəfài]  ant.  cower[káuər] 움츠리다,  bolster[bóulstər] 기운을 북돋다.



★ 다음 글을 읽고 물음에 답하시오. [8~12]

One of my biggest memories of Harvard came in January 1975, when I made a call from Currier House to a company in Albuquerque, New Mexico that had begun making the world's first personal computers. I offered to sell them software.

I worried that they would realize I was just a student in a dorm and hang up on me. Instead they said: "We're not quite ready, come see us in a month," which was a good thing, because we hadn't written the software yet. From that moment, I worked day and night on this little extra credit project that marked     of my college education and     of a remarkable journey with Microsoft.

What I remember above all about Harvard was being in the midst of so much energy and intelligence. It could be     ,     , sometimes even     , but always     . It was an amazing privilege - and though I left early, I was transformed by my years at Harvard, the friendships I made, and the ideas I worked on.


8. 위 글의 제목으로 가장 적절한 것은?8)

① The Growing Business at the Campus

② The Microsoft : My Ambitious Dream

③ Good Friendship at School

④ My Unforgettable Memories

⑤ The Adversities in Opening Business



9. 위 글에서 지은이의 캠퍼스 생활을 한 단어로 요약할 수 있는 것은?9)

① successful          ② transitional

③ unbearable         ④ cowardly

⑤ gutless



10. 위 글에서 밑줄 친 빈칸 ①~④에 들어갈 적절한 단어로 알맞지 않은 것은?10)

① exhilarating         ② intimidating

③ discouraging         ④ challenging

⑤ boring



11. 위 글에서 밑줄 친 빈칸 Ⓐ, Ⓑ에 각각 절적한 단어는?11)

① the appreciation    the prosperity

② the end            the beginning

③ the performance    the encouragement

④ the dislike          the affection

⑤ the jump-up         the long way



12. 위 글과 일치하지 않은 것은?12)

① 하버드는 너무나 풍부한 정열과 지성의 산실이었

   다.

② 작은 특별한 영예로운 프로젝트를 위해 밤낮으로

   심혈을 기울였다.

③ 한 회사에 자신이 완성한 소프트웨어를 팔 것을

   제안했다.

④ 기숙사에 있는 학생에 불과해 전화를 끊을까 걱정

   했다.

⑤ 하버드에서의 몇 년, 우정, 그리고 제가 심혈을

   쏟은 사고에 의해 인격이 형성되었다.





1) ③


2) ①


3) ③


4) ⑤


5) ①


6) ④


7) ⑤


8) ④


9) ②


10) ⑤


11) ②


12) ③



반응형

+ Recent posts