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0028~0029[중앙대07]

Psychological theories and research are given extensive coverage in popular magazines and newspapers.

심리학적 이론과 연구는 인기 있는 잡지와 신문에 널리 장식한다.

Unfortunately, many of these reports are filled with sloppy thinking, misinformation, and pie-in-the-sky theories.

안타깝게도, 많은 이러한 기사는 몹시 감상적인 사고와 잘못된 정보 그리고 뜬구름 같은 이론으로 가득하다.

The first words that spring to your lips when you read such reports – especially if they contain outlandish claims – should be, “Prove it.”

그러한 기사를 읽을 때, - 특히 별난 주장을 포함하고 있다면 여러분의 말에서 튀어 나오는 첫

몇 마디는 그것을 입증하다 이어야 한다.

For example, in 1990, stories appeared reporting research on “dermo-optical perception.”

예를 들어, 1990년에 피부광학인식에 관한 보고연구가 나타났다.

According to these reports, people had been found who could identify colors and read print

(even under glass) while blindfolded.

이러한 보고서에 따르면, 색깔을 식별할 수 있고 눈을 가린 채로, 심지어 안경을 쓰고 인쇄물을 읽을 수 있다는 사람들이 확인되었다.

These feats supposedly were done using the fingertips.

이러한 묘기는 아마도 손끝을 사용하여 이뤄졌다.

Many articles treated them as evidence of a “sixth sense,” or “X-ray eyes.”

많은 기사들은 그 묘기를 제 6, 또는 엑스레이 눈의 증거로 다뤄다.

Martin Gardner, a scientist whose hobby is magic, suggests that such “abilities” are based on what stage magicians call a “nose peek.”

취미가 마술인 과학자, 마틴 가드너는 그러한 능력은 마술사가 nose peek(눈을 가리고 보는 방식)이라 부르는 무대에 근거한다는 것이라 시사한다.

Gardener says that it is impossible to prepare a blindfold (without doing damage to the eyes) that does not leave a tiny space on each side of the nose through which a person can peek.

가드너는 눈에 손상을 입히는 것 없이, 사람이 슬쩍 볼 수 있는 코 양쪽에 미세한 공간을 남기지 않는 눈가리개를 준비하는 것은 불가능하다라고 말한다.

In accordance with this criticism, the exceptional abilities reported in the first dermo-optical perception experiments disappeared each time the opportunity to peek was controlled.

이 비판에 따르면, 첫 피부광학인식 실험에서 보고된 특이한 능력은 슬쩍 볼 기회가 제어될 때 마다 사라졌다.

As is the case, psychological reports in the press often tend to be made uncritically and with a definite bias toward reporting sensational findings.

이러한 경우에서도, 기사화 되는 심리학적 보고서는 비평 없이 그리고 명백한 편견을 가지고 선풍적인 인기를 끌고자 하는 결과를 알리고자 하는 경향이 있다.

Remember, saying “That’s incredible” means _____________ - which is quite often true.

명심할 것은 정말 놀랄만한 것 _________________ - 너무나 자주 사실이다.

 

 

 

 

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